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Title: Análisis audiovisual de los spots publicitarios de la campaña Grow Up de Mercedes Benz
Authors: Clemente Cisneros, Einer Alejandro
Keywords: Spot
Campaña
Trama
Publicidad
Issue Date: Apr-2022
Publisher: Pontificia Universidad Católica del Ecuador Ibarra
Series/Report no.: T/659.1344/C5915a/2022;075496
Abstract: Publicity can be presented in various formats to the audience and carry a differently targeted message depending on the advertising format used. Publicity spots, specifically those that are composed of the creation of videos and short films, correspond to a versatile type of advertising that has several aspects to analyze in an audiovisual content, such as its shots, duration, plot, narrativity, history, among others. This content will be analyzed in the present investigation having as object of study the advertising spots of the Grow up campaign of the German car brand Mercedes Benz, which are five that have a duration between 3 to 5 minutes each. Mercedes Benz has always been characterized by proposing a different advertising, appealing to creativity and subtle advertising content, that is, the message is not explicit and the product is not sold literally, but rather a message is built that appeals to interaction and entertainment of the recipient to sell the product in an indirect way. This is how the Grow up campaign spots are constructed, in which, although a car corresponding to Mercedes Benz appears, the plot of the advertising spots is constructed away from the advertising aspect, leaving the car as a secondary character that contributes to highlight the qualities of the story shown in the different spots.
Description: La publicidad puede presentarse en varios formatos a la audiencia y llevar un mensaje dirigido de manera distinta según el formato de publicidad que se emplee. Los spots publicitarios, en especificidad a aquellos que están compuestos por la creación de videos y cortometrajes, corresponde a un tipo de publicidad versátil que posee varios aspectos que analizar en un contenido audiovisual, como lo son sus planos, duración, trama, narratividad, historia, entre otros. Este contenido será analizado en la presente investigación teniendo como objeto de estudio a los spots publicitarios de la campaña Grow up de la marca de autos alemana Mercedes Benz, los cuales son cinco que tienen una duración entre 3 a 5 minutos cada uno. Mercedes Benz se ha caracterizado siempre por proponer una publicidad distinta, apelando a la creatividad y a contenido publicitario sutil, es decir, el mensaje no es explícito y no se vende el producto literalmente, sino que se construye un mensaje que apela a la interacción y entretenimiento del receptor para vender el producto de una manera indirecta. De esa forma están construidos los spots de la campaña Grow up, en los cuales, si bien aparece un automóvil correspondiente a Mercedes Benz, la trama de los spots publicitarios se construye alejada del aspecto publicitario, dejando al auto como un personaje secundario que aporta a resaltar las cualidades de la historia que se muestra en los distintos spots.
URI: https://dspace.pucesi.edu.ec/handle/11010/991
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