Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pucesi.edu.ec/xmlui/handle/11010/837
Title: | Centro de neuro-aprendizaje para niños de la parroquia Apuela: el juego como espacio interactivo |
Authors: | Haro Vaca, Jhustine Pedro |
Keywords: | Desarrollo Ciudades Diseño arquitectónico Neuro aprendizaje |
Issue Date: | Jul-2020 |
Publisher: | Pontificia Universidad Católica del Ecuador Ibarra |
Series/Report no.: | T/711.4/H292c/2020;074580 |
Abstract: | The world is continuously evolving and changing. Every day we have to adapt to a new habitat, fact that is constructive for the development of cities and their inhabitants. As audiences we have seen in the last century a quantum progress in different fields such as science, technology, medicine, and engineering; but then an unknown question arises: What are the tools to make this happen? And, are each of these branches directly interconnected to learning. In other words, are those fields necessary to make new knowledge evolve? Education in most of the countries worldwide persists with the traditional Prussian system which dates back five hundred years. It has remained over the time and has become gradually obsolete. That is why, from the 1970s onwards, a new proposal emerged in the field of education, as pioneers we have Piaget, Montessori and Waldorf who have deeply researched and studied the behaviour of infants with their finding new guidelines were drawn. Education and educators have relied on those guidelines to achieve a clear understanding concerning improvements in education. These branches where proven that have a direct relationship with the ideas of teaching methods. Given this global context we take the place of he learners' point of view, it is necessary to effectively approach theory to understand the functioning according to the different concepts in the field of neurolearning. In order to evaluate and collect the necessary information at the study site and reach a conclusion and with the finding continue with effective solution re-joining to the principles of architectural design. The Neuro Learning Center for Children merges psychology, pedagogy and neuroscience to understand a new learning model in the learning process. We will display a new way of conceiving and relating neuro -architecture with training, fleeing from the traditional public education to board on a new proposal towards a new era in the field of teaching-learning with a functional, formal and stimulating system within each of the areas. The aesthetic understanding of the project tries to solve past problems with a new architecture that remains in time, and one that respects its environment, and which is flexible and adapts over time without becoming obsolete. |
Description: | El mundo está en constante evolución y cambio. Cada día nos adaptamos a un nuevo hábitat, de tal forma es favorable para el desarrollo de las ciudades, de sus habitantes. Como espectadores hemos visto en el último siglo un progreso cuántico en diferentes campos como en la ciencia, la tecnología, la medicina, la ingeniería, pero surge una incógnita. ¿Cuáles son las herramientas para que esto suceda? Y, es que cada una de estas ramas están ligadas directamente con el aprendizaje. Es decir, la necesidad de nuevos conocimientos para evolucionar. La educación en la mayoría de países a nivel mundial permanecen con el sistema tradicional prusiano de data de hace 500 años. Ha permanecido en el tiempo y se ha vuelto cada vez más obsoleto, Es por eso que a partir de los años de 1970 aproximadamente surge una nueva línea en el campo de la educación como precursores tenemos a Piaget, Montessori, Waldorf. Quienes han investigado y estudiado a profundidad el comportamiento de los infantes determinado directrices en las cuales nos hemos apoyado para lograr un claro entendimiento con respecto a la educación de estas ramas que en su mayoría existe una relación directa con las ideas de métodos de enseñanza. Dado este contexto global nos ubicamos en el punto de aprendices, es necesario abordar en la teoría para comprender el funcionamiento con respecto a los diferentes conceptos en el campo del neuro aprendizaje. Para así evaluar y recolectar la información necesaria en el sitio de estudio y llegar a una conclusión y proceder con la solución adecuada respondiendo a los principios de diseño arquitectónico. El centro de neuro aprendizaje para niños combina la psicología, la pedagogía y la neurociencia para comprensión de un nuevo modelo de aprendizaje en el proceso de aprendizaje. Manifestaremos una nueva forma de concebir y relacionar la neuro arquitectura con la formación, escapando de la educación pública tradicional para emprender un nuevo rumbo hacía una nueva era en el campo de la enseñanza-aprendizaje con un sistema funcional, formal y de estimulación dentro de cada uno de los espacios. La comprensión estética del proyecto trata de resolver problemas pasados con una nueva arquitectura que permanezca en el tiempo, que respete su entorno, que sea flexible y se adapte en el tiempo sin quedar obsoleta. |
URI: | https://dspace.pucesi.edu.ec/handle/11010/837 |
Appears in Collections: | ARQUITECTURA |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TESIS JHUSTINE HARO.pdf | TESIS/JHARO | 222,22 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.