Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pucesi.edu.ec/xmlui/handle/11010/352
Title: Gestión y comercialización del emprendimiento de turismo comunitario Fackcha Llacta de la parroquia Miguel Egas Cabezas - Peguche del cantón Otavalo
Authors: Santacruz Castañeda, Luis Enrique
Keywords: Turismo
Cultura
Identidad
Issue Date: Mar-2019
Publisher: Pontificia Universidad Católica del Ecuador Sede Ibarra
Series/Report no.: T/338.4791/S2319g/2019;074977
Abstract: For the present work entitled: "MANAGEMENT AND COMMERCIALIZATION OF THE ENTREPRENEURSHIP OF COMMUNITY TOURISM FACKCHA LLACTA DE LAPARROQUIA MIGUEL EGAS CABEZAS-PEGUCHE DEL CANTÓN OTAVALO.", The proposal includes a series of data bases, based on which four chapters with the characteristics are presented previously defined; Next, each one of the contents developed according to chapters is mentioned. The first chapter concerns the theoretical framework that was based on secondary information extracted from bibliographical sources, written documents on the subject, internet among others; these data have supported my work and its contents reinforce the technical support of my project. The second chapter was a diagnosis of the current situation in which the community of Miguel Egas Cabezas, Peguche parish, Fakcha Llakta community, in which it has not been possible to consolidate the positioning of services due to lack of organizational structure adequate 'and the lack of a management and marketing model that allows to prolong the period of stay of the visitors, before it is used a diagnostic matrix that orients the actions to follow to gather adequate information. The third chapter develops the proposal in which all the process that must be done to reach a better positioning in the market is evidenced, through the development of an adequate management model, with a functional organic structure adjusted to the reality of the community and with the implementation of attractive marketing processes for tour operators and the same visitor. The fourth chapter indicates the analysis of impacts to which the following areas have been considered: social, cultural, educational and economic, at the same time the indicators that will allow us to define if necessary the necessary contingencies to mitigate any adverse impact that may arise in the proposal. Finally, it establishes the necessary conclusions and recommendations in relation to the expected results of the proposal.
Description: El presente trabajo titulado: “GESTIÓN Y COMERCIALIZACIÓN DEL EMPRENDIMIENTO DE TURISMO COMUNITARIO FACKCHA LLACTA DE LA PARROQUIA MIGUEL EGAS CABEZAS-PEGUCHE DEL CANTÓN OTAVALO.”, comprende una serie base de datos, en función de ello son presentados cuatro capítulos con las características previamente definidas; a continuación, están mencionados cada uno de los contenidos desarrollados de acuerdo a capítulos. El primer capítulo concierne el marco teórico el mismo que se sustentó en información secundaria extraída de fuentes bibliográficas, documentos escritos sobre el tema, internet entre otros; estos datos han dado soporte a mi trabajo y sus contenidos refuerzan el sustento técnico de mi proyecto. El segundo capítulo se realizó un diagnóstico de la situación actual en la que se desempeña la comunidad de la parroquia Miguel Egas Cabezas - Peguche, comunidad de Fakcha Llakta, en la misma que no se ha logrado consolidar el posicionamiento de los servicios por falta de estructura organizacional adecuada y la carencia de un modelo de gestión y comercialización que permita prolongar el período de estancia de los visitantes, ante ello se utiliza una matriz diagnóstica que oriente las acciones a seguir para recabar información adecuada. El tercer capítulo se desarrolla la propuesta en la que se evidencia todo el proceso que deberá realizarse para alcanzar un mejor posicionamiento en el mercado, mediante el desarrollo de un modelo de gestión adecuado, con una estructura orgánico funcional ajustada a la realidad de la comunidad y con la implementación de procesos de comercialización atractivos para las empresas operadoras de turismo y el mismo visitante. El cuarto capítulo indica el análisis de impactos al cual se ha considerado las siguientes áreas: social, cultural educativo y económico, a la vez los indicadores que nos permitirán definir si fuera necesario las contingencias necesarias para mitigar cualquier impacto adverso que surja en la propuesta. Finalmente, se estable las conclusiones y recomendaciones necesarias en relación a los resultados esperados de la propuesta
URI: https://dspace.pucesi.edu.ec/handle/11010/352
Appears in Collections:ADMINISTRACIÓN TURÍSTICA

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TESIS LUIS SANTACRUZ.pdf2,99 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.