Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pucesi.edu.ec/xmlui/handle/11010/223
Title: Influencia de las nuevas tecnologías de la información y la comunicación y su repercusión en las estrategias comunicacionales de las empresas públicas y privadas de la provincia de Imbabura
Authors: Fonseca Cevallos, Daniela Lizbeth
Keywords: TIC
Comunicación
Estrategias
Issue Date: Oct-2018
Publisher: Pontificia Universidad Católica del Ecuador Sede Ibarra
Series/Report no.: T/070.4497/F733i/2018;074811
Abstract: The new Information and Communication Technologies (ICT) have been gaining ground more and more in society and playing a fundamental role in the communication processes of companies worldwide. This research argues how to influence the new Information and Communication Technologies (ICT) in the creation of communication strategies of public and private companies in the province of Imbabura. Using a methodology that guides a mixed model for a qualitative side based on the interview and observation; and on the other hand, the quantitative model, using the technique of the survey applied to a representative sample of the companies in the province. The project includes an analysis in relation to the results during the entire investigation process.
Description: Las nuevas Tecnologías de la Información y Comunicación (TIC) han ido ganando terreno cada vez más en la sociedad y desempeñando un papel fundamental en los procesos comunicativos de las empresas a nivel mundial. Esta investigación argumenta cómo influyen las nuevas Tecnologías de la Información y Comunicación (TIC) en la creación de estrategias comunicacionales de las empresas públicas y privadas de la provincia de Imbabura. Empleando una metodología que se orienta a un modelo mixto por un lado lo cualitativo basado en la entrevista y la observación; y por otro, el modelo cuantitativo, utilizando la técnica de la encuesta aplicada a una muestra representativa de las empresas de la provincia. El proyecto incluye un análisis en relación a los resultados obtenidos durante todo el proceso de investigación.
URI: https://dspace.pucesi.edu.ec/handle/11010/223
Appears in Collections:COMUNICACIÓN SOCIAL

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TESIS DANIELA FONSECA.pdf2,34 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.