Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.pucesi.edu.ec/handle/11010/570
Title: Material didáctico para alumnos del centro del Buen Vivir Los Vicenticos en el cantón Antonio Ante
Authors: Marroquín Cadena, María Fernanda
Keywords: Didáctico
Lúdico
Diseño gráfico
Issue Date: Sep-2019
Publisher: Pontificia Universidad Católica del Ecuador Sede Ibarra
Series/Report no.: T/741.6/M361m/2019;075208
Abstract: The graphic design industry has increasingly gained interest and importance for organizations, especially to develop products that support the learning process of early childhood education. The objective of the project is focused on the design of recreational material as didactic resources for the initial education of the Children's Center of Good Living of Antonio Ante “Los Vicenticos” for the early stimulation of the different age groups of the center. The methodological process of the research was carried out through meetings with the Coordinator of the Children's Center, Mother educators and through direct observation where aspects such as; materials, types, corners and other aspects necessary for the development of the project. As a result, the design of a set of graphic pieces was obtained for the initial learning process of the different age groups that make up the children's center.
Description: La industria del diseño gráfico cada vez ha cobrado interés e importancia para las organizaciones, sobre todo para elaborar productos que permitan apoyar al proceso de enseñanza aprendizaje de niños/as de educación inicial. El objetivo del proyecto se centra en el diseño de material lúdico como recursos didácticos para la educación inicial del Centro Infantil del Buen Vivir de Antonio Ante “Los Vicenticos”, la estimulación temprana de los distintos grupos etarios del centro. El proceso metodológico de la investigación se llevó a cabo mediante reuniones con la Coordinadora del Centro Infantil, Madres educadoras y a través de la observación directa donde se determinó aspectos como; materiales, tipos, rincones y demás aspectos necesarios para el desarrollo del proyecto. Como resultado se obtuvo el diseño de un conjunto de piezas gráficas para el proceso de aprendizaje inicial de los distintos grupos etarios que conforman el centro infantil.
URI: https://dspace.pucesi.edu.ec/handle/11010/570
Appears in Collections:DISEÑO GRÁFICO Y CONTROL DE PROCESOS

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1.-TESIS MARIA FERNANDA MARROQUIN CADENA.pdfTESIS/MMARROQUIN4,69 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.