Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.pucesi.edu.ec/handle/11010/563
Title: Propuesta editorial de formato pop up para el aprendizaje de español, inglés y kichwa en niños de 1° de educación básica de la unidad educativa Ibarra, de la ciudad de Ibarra
Authors: Santacruz Andrade, Verónica Soledad
Keywords: Pop up
Aprendizaje
Editorial
Issue Date: Dec-2019
Publisher: Pontificia Universidad Católica del Ecuador Sede Ibarra
Series/Report no.: T/460.7/S2319p/2019;075200
Abstract: The purpose of this Research Paper is to expose all the results obtained in the use of Reading and learning material printed in third dimension (pop up) for the children of 1st of Basic of the Ibarra Educational Unit as a new way of teaching English an Kichwa languages so that though this proposal they get your attention and put much more interest in learning these languages. It was born from the need to want to implement in the teaching of the English language, also the learning of the Kichwa language, since it is one of the languages of Ecuador and therefore must also be taken into account for education form an early age. This project presents a pedagogical aid in children between 4 years old since based on graphic design techniques it will encourage reading habits and facilitate learning. The theme of the book, its characters, its colors, seek to involve children in a children’s environment suitable to persuade their interest in learning though this proposal, since they allow them to complete their education though illustrations and POP UP techniques.
Description: El propósito de este Trabajo de Investigación es exponer todos los resultados obtenidos en el uso del material para lectura y aprendizaje impreso en tercera dimensión (pop up) para los niños de 1ero de Básica de la Unidad Educativa Ibarra como una nueva forma de enseñanza de los idiomas inglés y kichwa para que a través de esta propuesta llamen su atención y pongan mucho más interés en el aprendizaje de estos idiomas. Nació de la necesidad de querer implementar en la enseñanza del idioma inglés, el aprendizaje también del idioma kichwa, ya que es una de las lenguas del Ecuador y por lo tanto también debe ser tomado en cuenta para la educación desde muy temprana edad. Este proyecto presenta una ayuda pedagógica en niños de entre 4 años ya que basado en las técnicas de diseño gráfico incentivará hábitos de lectura y facilitará el aprendizaje. La temática del libro, sus personajes, sus colores, buscan envolver a los niños en un ambiente infantil apto para persuadir su interés por aprender mediante esta propuesta, ya que permiten completar su educación mediante ilustraciones y técnicas POP UP.
URI: https://dspace.pucesi.edu.ec/handle/11010/563
Appears in Collections:DISEÑO GRÁFICO Y CONTROL DE PROCESOS

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2.-Informe Final de Investigación_PopUp.pdfTESIS/VSANTACRUZ9,27 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.