Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.pucesi.edu.ec/handle/11010/454
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSandoval Carlosama, Carmen Adela-
dc.date.accessioned2019-12-20T14:39:45Z-
dc.date.available2019-12-20T14:39:45Z-
dc.date.issued2019-07-
dc.identifier.other074770-
dc.identifier.urihttps://dspace.pucesi.edu.ec/handle/11010/454-
dc.descriptionEl presente trabajo de investigación “Incidencia de estrategias interactivas audiovisuales en la enseñanza del idioma Inglés para los estudiantes de Octavo Año de Educación General Básica de la Unidad Educativa Zuleta” se ha realizado con el objetivo principal de contribuir positivamente en el proceso de enseñanza - aprendizaje. Este estudio proporciona conceptos relevantes de diferentes autores y fuentes que han sido extremadamente útiles para fortalecer el conocimiento del investigador, por lo tanto, todos los criterios recogidos en el marco teórico ayudarán a los lectores con la información que pueden ser tomados en cuenta por los profesores en las clases de inglés. La metodología diseñada, la recopilación de datos, métodos y técnicas como la encuesta y la observación de clase han hecho la investigación más confiable para obtener información relevante y encontrar los mejores instrumentos para resolver el problema encontrado. Existe una propuesta con muchos elementos que hacen que la investigación sea confiable. Además, la investigación consideró tres impactos como: social, educativo y ético demostrando que estos impactos apoyarán positivamente en las acciones llevadas a través de la investigación.es_ES
dc.description.abstractThe present work of investigation “Incidence of audio-visual interactive strategies in the teaching of the English Language for the eighth year students of GBE at Unidad Educativa Zuleta” has been done with the main purpose of contributing positively in the teaching -learning process. This study provides relevant concepts from different authors and sources that have been extremely helpful to strengthen the investigator’s knowledge, thus, all of the criteria gathered in the theoretical framework will provide the lectors with remarkable information that can be taking into account for teachers in their English classes. A well designed methodology has been used to establish the causes, determine the research’s problem and the effects that appear after considering the problem as the fact to be solved, regarding to data collection, methods and techniques as the survey and the observation class made the investigation reliable to obtain remarkable information to find the best instruments to solve the found problem. There is a proposal with many elements that make the investigation profitable talking in academic terms, making use of activities and strategies to determine the incidence in the teaching learning process. The investigation considered three impacts to be studied; social, educational and ethical, demonstrating that these impacts will support positively in the actions carried out throughout the investigation. Finally, conclusions and recommendations are also established.es_ES
dc.description.sponsorshipLENGUAS Y LINGÜÍSTICAes_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Ecuador Sede Ibarraes_ES
dc.relation.ispartofseriesT/373.2/S218i/2019;075080-
dc.subjectIncidenciaes_ES
dc.subjectEnseñanzaes_ES
dc.subjectEstrategiaes_ES
dc.titleIncidencia de estrategias interactivas audiovisuales en la enseñanza del idioma inglés en los estudiantes de octavo año de básica de la Unidad Educativa Zuletaes_ES
dc.typeThesises_ES
Appears in Collections:LINGÜÍSTICA APLICADA A LA ENSEÑANZA BILINGÜE ESPAÑOL - INGLÉS

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1.-TESIS COMPLETA FINAL.pdfTESIS/CSANDOVAL1,95 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.