Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pucesi.edu.ec/xmlui/handle/11010/443
Title: Proceso de la fotografía de moda, que sirva como guía para empresas, marcas y diseñadores de moda
Authors: Tito Granda, Kimberli Mildred
Keywords: Moda
Marcas
Fotografía
Issue Date: Mar-2019
Publisher: Pontificia Universidad Católica del Ecuador Sede Ibarra
Series/Report no.: T/771/T621p/2019;075064
Abstract: Fashion photography is the most feasible way to promote clothing, accessories, leather and beauty items as it seeks to captivate the viewer through what you see either in catalogs, fashion magazines, web pages or social networks. It also helps the positioning of brands and achieve a connection with consumers. Based on this, the process of photography, like all the work that implies this, must be appropriate, that is why this research ranges from knowing about fashion photography and how it develops in the world of costume design and fashion as is its assembly within a fashion catalog. Three brands were studied, which are NIVI, GLOD and DE PRATI, which were subjected to evaluations by means of instruments such as questionnaires and rubrics of evaluation, by means of which consumer experiences were collected, as well as numerical data. evaluated by experts in fashion photography, thus becoming a mixed research of a quantitative and qualitative nature. These results allowed us to have a starting point, to know which of the three fashion brands, is the one that best uses a photographic production, as well as its layout within a catalog. A methodology was designed gathering data and processes based on other design and photography methodologies, through which an optimal process was developed, addressing from inspiration, planning, creation of a collection, processes for selection of scenarios, photographic production and ending with the design of a digital catalog proposal and a physical prototype. The most relevant characteristics of fashion photography and costume design were maintained, which allowed us to obtain a quality photographic product based on the analysis of the three selected fashion brands and trying to improve each one of the steps and processes that follow recognized brands in the Ecuadorian market
Description: La fotografía de moda es la manera más factible de promocionar prendas de vestir, accesorios, marroquinería y artículos de belleza ya que busca cautivar al espectador por medio de lo que ve ya sea en catálogos, revistas de moda, páginas web o redes sociales. También ayuda al posicionamiento de las marcas y logran una conexión con los consumidores. En base a esto el proceso de la fotografía como todo el trabajo que implica esto, debe ser el adecuado, es por esto que esta investigación abarca desde conocer sobre la fotografía de moda y como esta se desenvuelve en el mundo del diseño de vestuario y la moda hasta como es su montaje dentro de un catálogo de moda. Se realizó el estudio de tres marcas los cuales son NIVI, GLOD y DE PRATI, las cuales fueron sometidas a evaluaciones por medio de instrumentos como cuestionarios y rubricas de evaluación, por medio de las cuales se recogieron experiencias de los consumidores, así como datos numéricos evaluados por expertos en fotografía de moda, convirtiéndose de esta manera en una investigación mixta de carácter cuantitativa y cualitativa. Estos resultados permitieron tener un punto de partida, para conocer cuál de las tres marcas de moda, es la que mejor utiliza una producción fotográfica, así como su diagramación dentro de un catálogo. Se diseñó una metodología recogiendo datos y procesos basadas en otras metodologías de diseño y fotografía, por medio de la cual se desarrolló un óptimo proceso abordando desde la inspiración, planificación, creación de una colección, procesos para selección de escenarios, producción fotográfica y terminando con el diseño de una propuesta de catálogo digital y un prototipo en físico. Se mantuvieron las características más relevantes de la fotografía de moda y el diseño de vestuario, lo que permitió obtener un producto fotográfico de calidad basado en el análisis de las tres marcas de moda seleccionadas y procurando mejorar cada uno de los paso y procesos que siguen estas marcas reconocidas en el mercado ecuatoriano.
URI: https://dspace.pucesi.edu.ec/handle/11010/443
Appears in Collections:DISEÑO Y PRODUCCIÓN DE VESTUARIO

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TESIS KIMBERLI TITO.pdf2,83 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.