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Title: Exportación de café de haba de la empresa de mi tierra hacia Madrid - España
Authors: Castillo Jumbo, Delia Paola
Keywords: Mercado
Café
Haba
Exportación
Issue Date: Mar-2019
Publisher: Pontificia Universidad Católica del Ecuador Sede Ibarra
Series/Report no.: T/382.6098/C3523e/2019;074990
Abstract: This project describes an investigation carried out to determine the possibility of entering the Spanish market with a new proposal of coffee, ideal for all types of people since it contains natural ingredients, in addition to providing vitamins and nutrients to the body. Through secondary sources, several concepts related to the subject of study were identified. Through the diagnosis it was possible to determine, based on the interview with the management that the bean coffee is prepared for international marketing, since it is prepared with the quality standards required by external markets. The market study yielded important data since by means of the analysis of the demand, it was possible to conclude that coffee exports to Spain are of 6.7%, which reflects an approximate value of 774 thousand dollars; which gives in Spain an equivalent to 4,000 to 5,000 kilograms of the product, although it can reach up to 8,000 or 10,000 kilograms. Regarding the export plan, an administrative proposal has been established that includes mission, vision, values, as well as a functional organizational chart where an international trade assistant is added as part of the company's team, to collaborate in matters concerning exports. Additionally, an export proposal has been considered, where the requirements for the shipment of bean coffee to the Spanish market are identified. Finally, it was possible to determine by means of a financial analysis that the internal rate of return of this project amounts to 30.73%, the net present Value amounts to $ 32.754,49, since they are values greater than zero, it is concluded that the export project is feasible to be implemented.
Description: El presente proyecto describe una investigación realizada para determinar la posibilidad de ingreso al mercado español con una propuesta nueva de café, ideal para todo tipo de persona ya que contiene ingredientes naturales, además de aportar vitaminas y nutrientes al organismo. Mediante fuentes secundarias, se identificaron varios conceptos relacionados con la temática de estudio. A través del diagnóstico se pudo determinar, en base a la entrevista realizada a la gerencia que el café de haba está preparado para su comercialización internacional, ya que está elaborado con los estándares de calidad que exigen los mercados externos. El estudio de mercado arrojó datos importantes ya que mediante el análisis realizado de la demanda, se pudo concluir que las exportaciones de café hacia España son de 6,7% lo que refleja un valor aproximado de 774 mil dólares; lo cual da en España un equivalente a 4.000 a 5.000 kilogramos del producto, aunque puede llegar hasta 8.000 o 10.000 kilogramos. En cuanto al plan de exportación, se ha establecido una propuesta administrativa que contempla misión, visión, valores, además de un organigrama funcional donde se agrega a un auxiliar de comercio internacional como parte del equipo de la empresa, para colaborar en los asuntos concernientes a exportaciones. Adicionalmente se ha contemplado una propuesta de exportación, donde se identifican los requerimientos para el envío del café de haba al mercado español. Finalmente, se pudo determinar mediante un análisis financiero que la tasa interna de retorno del presente proyecto asciende 30,73%, el Valor actual neto asciende a $ 32.754,49, como son valores mayores a cero, se concluye que el proyecto de exportación es factible de ser implementado.
URI: https://dspace.pucesi.edu.ec/handle/11010/364
Appears in Collections:COMERCIO INTERNACIONAL

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