Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.pucesi.edu.ec/handle/11010/308
Title: Inteligencia de mercados para la exportación de bebida de té negro fermentada a base de kombucha andina de la empresa UQU de la ciudad de Otavalo
Authors: Cuadrado Sevillano, Katherine Mishelle
Keywords: Kombucha
Importación
Issue Date: Feb-2019
Publisher: Pontificia Universidad Católica del Ecuador Sede Ibarra
Series/Report no.: T/382.6098/C961i/2019;074935
Abstract: The friendship and trust of a diverse team make it possible for the company "UQU" Kombucha Andina (astrological meaning "way of life") has as its main objective to develop products that promote well-being and better eating habits. All part of an idea whose main objective is to transcend through a line of integral products that in turn transform the culture and eating habits. The company is made up of a diverse work team sustained in friendship and trust, the company has been in the market for only 2 years achieving a great acceptance with the product. The main objective of this research was to determine an international market for fermented black tea from Kombucha to which it can be exported. The market intelligence for the export of this product was carried out through the analysis of both exports and imports of black tea from Kombucha worldwide, thus determining the country that imports more of this product and in turn taking in account different important points for export such as the benefits of logistical, legal and geographical factors of the country of destination, obtaining as the most objective market for the United States product due to its high consumption rate in recent years of this product, In the financial study the indicators were defined, net present value (NPV), internal rate of return (IRR), cost benefit, contribution margin and the equilibrium point based on the information that was provided by the UQU Kombucha Andina company. the city of Otavalo.
Description: La amistad y confianza de un equipo de trabajo diverso hacen posible que la empresa “UQU” Kombucha Andina (Significado astrológico “camino de vida”) tiene como principal objetivo desarrollar productos que promuevan bienestar y mejores hábitos alimenticios. Todo parte de una idea que tiene como principal objetivo trascender a través de una línea de productos integrales que a su vez transformen la cultura y hábitos alimenticios. La empresa está conformada por un equipo de trabajo diverso sostenido en la amistad y confianza, la empresa lleva apenas 2 años en el mercado logrando una gran aceptación con el producto. Esta investigación tuvo como objetivo principal determinar un mercado internacional para el té negro fermentado de kombucha al cual se pueda exportar. La inteligencia de mercados para la exportación de este producto se lo llevo a cabo mediante el análisis tanto de las exportaciones como importaciones de té negro de kombucha a nivel mundial, determinando de este modo el país que más importaciones realiza de este producto y a su vez tomando en cuenta diferente puntos importantes para la exportación como son los beneficios de factores logísticos, legales y geográficos del país de destino, obteniendo como el mercado más objetivo para el producto Estados Unidos debido a su alto índice de consumo en los últimos años de este producto, en el estudio financiero se definieron los indicadores, valor actual neto (VAN) , tasa interna de retorno (TIR), costo beneficio, margen de contribución y el punto de equilibrio con base a la información que fue proporcionada por la empresa UQU Kombucha Andina de la ciudad de Otavalo.
URI: https://dspace.pucesi.edu.ec/handle/11010/308
Appears in Collections:COMERCIO INTERNACIONAL

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TESIS.pdfTESIS/KCUADRADO3,39 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.