Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.pucesi.edu.ec/handle/11010/273
Title: Plan de exportación de dulce de leche de la empresa Inprolac Dulac S.A. ubicada en la ciudad de Cayambe hacia los Ángeles – Estados Unidos
Authors: Flores Gómez, Alan Francisco
Keywords: Exportación
Estados Unidos
Issue Date: Oct-2018
Publisher: Pontificia Universidad Católica del Ecuador Sede Ibarra
Series/Report no.: T/382.6098/F6341p/2018;074900
Abstract: The present investigation was proposed as a general objective of an Export Plan of dulce de leche from the company "INPROLAC DULAC" SA located in the city of Cayambe towards Los Angeles - United States. The purpose of expanding the product to international markets is starting with the city of Los Angeles, where there is a large number of Latin American migrants to whom the product is directed. The direct beneficiaries of the project are the owners of the company INPROLAC. The indirect beneficiaries are the inhabitants of the city of Cayambe. The company is located strategically close to the milk producing farms in a place where there is a large production of milk about 500,000 liters per day which is the raw material for the production of the product, the characteristics that allow the production of the sea. production volume will show that you can guarantee the export. It is necessary for the company to produce 600,000 containers of milk candy per month, 20% of which would be used to expand the market internationally, enough to initiate an export process. Regarding the characteristics of the consumer in the United States, they are oriented to the quality of the products, the benefits for the health of the consumer and the price. The buyer in the United States requires 100,000 units per year an average of 8333 units per month. It will be sent monthly with 4166 units of 250g and 4166 units of 500g.
Description: La presente investigación se planteó como objetivo general diseñar un Plan de Exportación de dulce de leche de la empresa “INPROLAC DULAC” S.A. ubicado en la ciudad de Cayambe hacia Los Ángeles – Estados Unidos. El propósito de expandir el producto hacia mercados internacionales empezando por la ciudad de los Ángeles, en donde residen un gran número de migrantes latinoamericanos a quien va dirigido el producto. Los beneficiarios directos del proyecto son los dueños de la empresa INPROLAC ya que su producto se dará a conocer en los Estados Unidos y de esta manera ingresar al mercado internacional. Los beneficiarios indirectos son los pobladores de la ciudad de Cayambe, ya que se crean fuentes de empleo para los moradores. La empresa se encuentra ubicada estratégicamente cerca de las haciendas productoras de leche en un lugar donde existe una gran producción de leche cerca de 500.000 litros por día que es la materia prima para la elaboración del producto, características que permiten que la producción sea permanente proporcionando un volumen de producción constaste que puede garantizar la exportación. Es necesario mencionar que la empresa produce 600.000 envases de dulce de leche mensual, de los cuales un 20% destinaría para la expansión del mercado internacionalmente, cantidad suficiente para iniciar un proceso de exportación del mismo. En cuanto a las características del consumidor en Estados Unidos, están orientados a la calidad de los productos, beneficios para la salud del consumidor y precio. El comprador en los Estados Unidos requiere de 100.000 unidades al año un promedio de 8333 unidades por mes. Se realizará un envió mensual con 4166 unidades de 250g y 4166 unidades de 500g.
URI: https://dspace.pucesi.edu.ec/handle/11010/273
Appears in Collections:COMERCIO INTERNACIONAL

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TESIS FINAL.pdfTESIS/AFLORES3,06 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.