Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pucesi.edu.ec/xmlui/handle/11010/155
Title: The eclectic method as a strategy to teach speaking skills to eighth, ninth and tenth level students at Unidad Educativa Fiscomisional La Inmaculada Otavalo, during the academic term september 2017-july 2018
Authors: Ruiz Arias, Erika Estrella
Keywords: Método ecléctico
Lengua de destino
Issue Date: Jul-2018
Publisher: Pontificia Universidad Católica del Ecuador Sede Ibarra
Series/Report no.: T/371.3/R859t/2018;074781
Abstract: This research project includes features about the Eclectic Method as a methodological strategy applicable to the English as a foreign language (EFL) teaching in the classroom, with an emphasis on the development of Speaking, to provide English teachers with material that constitutes a tool to enhance their students to talk. This will improve the students’ development in Speaking skill in the target language of the eighth, ninth and tenth level at the Unidad Educativa Fiscomisional “La Inmaculada” Otavalo, through a module of innovative strategies and techniques based on the Eclectic Method that will function as an instrument to execute a class that turns around the ability of Speaking, with the execution of a scenario that encourages the practice of oral communication activities. The information about the current status of the students' level of English, their preferences and their state with the subject, were obtained on the analysis of the surveys made to the students of the institution of the aforementioned levels. This analysis allowed to divide the three levels into three different universes, which was also considered when recommending the final proposal. It is worth mentioning that the research of the context research was also executed in order to obtain more information and data about the current development of English classes, as well as an interview made to the teacher in charge of the area to further fulfill the information obtained during the research. In effect, it was determined that there are deficiencies in the target language at all three levels and that the students agree on the fact that they would like to have more dynamic, interesting and interactive classes where they can develop the Speaking skill with higher confidence, frequency and with topics of their interest, in order to improve their level in the target language.
Description: El presente proyecto de investigación abarca rasgos sobre el Método Ecléctico como estrategia metodológica aplicable para la enseñanza del inglés como lengua extranjera en el salón, poniendo énfasis al desarrollo del Speaking, para brindar a los profesores de inglés material que constituya una herramienta al momento de impulsar a sus estudiantes a hablar. Esto permitirá mejorar el progreso en la habilidad de hablar la lengua de destino de los estudiantes del octavo, noveno y décimo año de la Unidad Educativa Fiscomisional “La Inmaculada” Otavalo, a través de un módulo de estrategias y técnicas innovadoras basadas en el Método Ecléctico que funcionará como instrumento para ejecutar una clase que gire en torno a la habilidad del Speaking, con la ejecución de un escenario que fomente la practica de actividades de comunicación oral. La información sobre el estado actual del nivel de inglés de los estudiantes, sus preferencias y su sentir con la materia, se obtuvieron sobre el análisis de las encuestas realizadas a los estudiantes de la institución de los niveles antes mencionados. Este análisis permitió dividir a los tres niveles en tres universos diferentes, lo cual también fue considerado al momento de plantear la propuesta final. Cabe mencionar que también se realizó la respectiva investigación del contexto con la finalidad de obtener mayor información y datos sobre el desarrollo actual de las clases de inglés, así como una entrevista con la profesora encargada del área para avalar más la información obtenida durante la investigación. En efecto se pudo determinar que en los tres niveles existen deficiencias en el idioma de destino y que en su totalidad los estudiantes concuerdan en el hecho de que les gustaría tener clases más dinámicas, interesantes e interactivas donde puedan desarrollar con mayor confianza y recurrencia la destreza del Speaking con temas de su interés, con el fin de mejorar su nivel en la lengua de destino.
URI: https://dspace.pucesi.edu.ec/handle/11010/155
Appears in Collections:LINGÜÍSTICA APLICADA CON MENCIÓN ENSEÑANZA DE LENGUAS

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TESIS ERIKA RUIZ.pdf2,36 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.