Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.pucesi.edu.ec/handle/11010/153
Title: Diseño de un plan de negocios para la implementación de una sucursal en la ciudad de Ibarra, del paradero turístico “La Hornilla” de San José de Chaltura
Authors: Burgos Amaya, Karla Alexandra
Keywords: Plan de negocios
Paradero turístico
Issue Date: Jun-2018
Publisher: Pontificia Universidad Católica del Ecuador Sede Ibarra
Series/Report no.: T/658.4012/B915d/2018;074774
Abstract: The present investigation essentially refers to the design of a business plan for the implementation of a branch of the Turret Tourist "La Hornilla" of San José de Chaltura in the city of Ibarra, arises with the need of the broad portfolio of original customers from the city of Ibarra who frequent the restaurant, however, because of the location where the parent restaurant is located, it is not possible to capture the expected potential demand, it is important to mention that due to the short time of the workers taking into account the work environment is difficult to make a habitual consumption in said matrix, so that the feasibility of its implementation benefits the utility of the company. Through field research, applied through surveys to customers of the competition and a part of the population of Ibarra reflects the need and interest on the part of people to adopt a branch that allows their consumption is frequent, in addition generates in the users attention when mentioning the Tourist Stop "La Hornilla" as an option of its opening. The results of the study carried out through the consultation of information in the different bibliographic sources and surveys carried out, generated a series of results of great importance with regard to the implementation of a branch of the tourist stop "La Hornilla" in the city of Ibarra, this Due to the great recognition and great fluctuation within the market during its 25 years of service, users correspond positively to said proposal.
Description: El presente trabajo de investigación se refiere esencialmente al diseño de un plan de negocios para la implementación de una sucursal del Paradero Turístico “La Hornilla” de San José de Chaltura en la ciudad de Ibarra, surge con la necesidad de la amplia cartera de clientes originarios de la ciudad de Ibarra que frecuentan el restaurante; sin embargo, por la ubicación en la que se encuentra el restaurante matriz no se logra captar la demanda potencial esperada, es importante mencionar que debido al escaso tiempo de los trabajadores tomando en cuenta el ámbito laboral es dificultoso realizar un consumo habitual en mencionada matriz, por lo que la factibilidad de su implementación beneficia a la utilidad de la empresa. Mediante una investigación de campo, aplicada a través de encuestas a clientes de la competencia y a una parte de la población de Ibarra se refleja la necesidad y el interés por parte de las personas que se adopte una sucursal que permita que su consumo sea frecuente, además genera en los usuarios atención al mencionar el Paradero Turístico “La Hornilla” como opción de su apertura. Los resultados del estudio ejecutado mediante la consulta de información en las diferentes fuentes bibliográficas y encuestas realizadas, generó una serie de resultados de gran importancia en lo que respecta la implementación de una sucursal del Paradero turístico “La Hornilla” en la ciudad de Ibarra, esto debido al gran reconocimiento y fluctuación dentro del mercado durante sus 25 años de servicio, los usuarios corresponden de manera positiva a mencionada propuesta.
URI: https://dspace.pucesi.edu.ec/handle/11010/153
Appears in Collections:CONTABILIDAD SUPERIOR

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TESIS DE GRADO KARLA ALEXANDRA BURGOS AMAYA (3).pdfTESIS/KBURGOS2,72 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.