Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.pucesi.edu.ec/handle/11010/132
Title: Implantación de una aplicación como estrategia de la agencia de publicidad y marketing digital Nemecis Solutions para el desarrollo económico de la ciudad de Ibarra
Authors: Rivadeneira Proaño, Carlos Alberto
Keywords: Aplicativo híbrido
Software
Issue Date: Apr-2018
Publisher: Pontificia Universidad Católica del Ecuador Sede Ibarra
Series/Report no.: T/005.3/R52i/2018;074751
Abstract: Nowadays, in a world where technology advances at great paces, it is a high priority to be involved in digital media, since the lack of publicity, promotion, technical advice and in some cases the lack of knowledge about strategies in the field of digital marketing, cause certain business places of the city go unnoticed and do not have an advertising product that captures the attention of the customer. Therefore, it is necessary to counteract the problem, through promotion and offer strategies that allow businessmen or entrepreneurs to promote sales of their products and improve the advertising quality of their businesses. In this way the development of the project seeks to promote economic productivity of small and medium-sized companies of Ibarra city, through a technological tool that encourage promotion and supply of its products. Implementing a solution becomes a priority to achieve a great momentum in the process of financial development of its actors. To encourage the present research of new technologies, it is important for the project, the analysis and study of multiplatform tools that allow the development of mobile applications, both for Android and iOS operating systems. The implementation of this application motivates future researchers to know more about the subject and facilitate their investigation. The hybrid application called IbarraEC360, allows efficiently and securely to locate only businesses that are registered, as well as to know detailed information about them. In this way it becomes a very useful tool, which in addition inform, promote, and offer each business in digital media.
Description: Hoy en día, en un mundo donde la tecnología avanza a paso largo, es de mucha prioridad el estar inmiscuido en los medios de comunicación digital, ya que la falta de publicidad, promoción, asesoría técnica y en algunos casos el desconocimiento sobre estrategias en el campo del marketing digital, provocan que ciertos nichos productivos de la ciudad pasen inadvertidos y no posean un medio publicitario que capte la atención del público o consumidor. Por lo tanto, es necesario contrarrestar el problema, a través de estrategias de promoción y oferta que permita a los negociantes o empresarios, fomentar las ventas de sus productos y mejorar la calidad publicitaria de sus negocios. De esta manera, el desarrollo del proyecto busca promover la productividad económica, especialmente de las pequeñas y medianas empresas de la ciudad de Ibarra, a través de una herramienta tecnológica que impulse la promoción y oferta de los productos. La implementación de la solución se convierte en prioridad, ya que busca mejorar la calidad económica de sus actores. Para incentivar la investigación de nuevas soluciones tecnológicas, se tomó en cuenta para el proyecto, el análisis y estudio de herramientas multiplataforma que permitan el desarrollo de aplicaciones móviles, tanto para sistemas operativos Android y iOS. La implementación de este aplicativo motiva a que futuros investigadores conozcan más sobre el tema y facilite su investigación. El aplicativo híbrido denominado IbarraEC360, permite de manera eficiente y segura localizar únicamente negocios que se encuentren registrados, como también conocer a detalle información referente de los mismos. De esta manera, se convierte en una herramienta de gran utilidad, que además de informar, promociona y oferta cada negocio en los medios digitales.
URI: https://dspace.pucesi.edu.ec/handle/11010/132
Appears in Collections:INGENIERÍA EN SISTEMAS

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TESIS-CARLOS_RIVADENEIRA_PROAÑO.pdfTESIS/CRIVADENEIRA6,81 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.