Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.pucesi.edu.ec/handle/11010/111
Title: Plan de negocios para la ampliación del salón fritadas el juncal, provincia de Imbabura
Authors: Cachiguango Arboleda, Mery Estefanía
Keywords: Oferta
Demanda
Inversión
Ingresos
Issue Date: Feb-2018
Publisher: Pontificia Universidad Católica del Ecuador Sede Ibarra
Series/Report no.: T/658.4012/C113p/2018;074718
Abstract: For several years the problem of the business has arisen due to the limited space and its remarkable demand, which is why the possibility of expanding the business has been considered; situation that leads to the realization of this Business Plan. The work consists of three chapters, in which necessary studies that allow determining the viability of the project are pointed out; Chapter I corresponds to the fundamental theoretical research, which allows to elaborate the business plan step by step. In Chapter II the diagnosis of the company was developed, through market research, with the support of necessary research instruments and whose information obtained was relevant. In this chapter the cross-analysis "SWOT" was established, besides analyzing the business according to each of the components of the marketing mix. In Chapter III, the project proposal was carried out through the Technical Study, in which aspects related to the location, organization and legal requirements for the expansion of the business were analyzed. On the other hand, the Commercial Analysis was determined, identifying the forms and places of sale that the business can incorporate when opting for the present project. Likewise, the economic-financial study was developed, based on a field investigation in which relevant information of the business in progress was obtained to finally verify the profitability of the project; this is done through financial evaluation methods, whose data reflects the viability generated by the business plan. Finally, the conclusions and recommendations that were found after concluding each of the chapters that are part of the project were established.
Description: Desde hace varios años ha surgido la problemática del negocio debido al espacio limitado y su notable demanda, razón por la cual se ha considerado la posibilidad de ampliar el negocio; situación que conlleva a la realización del presente Plan de negocios. El trabajo consta de tres capítulos, en los que se puntualiza estudios necesarios que permiten determinar la viabilidad del proyecto; el Capítulo I corresponde a la investigación teórica fundamental, que permita elaborar el plan de negocios paso a paso. En el Capítulo II se desarrolló el diagnóstico de la empresa, a través de la investigación de mercado, con el apoyo de instrumentos de investigación necesarios y cuya información obtenida fue relevante. En dicho capitulo se estableció el análisis cruzado “FODA”, además se interpretó cada uno de los componentes del marketing mix de acuerdo a la situación del negocio. En el Capítulo III se llevó a cabo la propuesta del proyecto mediante el estudio técnico, en que se expone aspectos referentes a la ubicación, organización y requerimientos legales para la ampliación del negocio. Por otro lado, se determinó el análisis comercial, identificando las formas y lugares de venta que el negocio puede incorporar al optar por el presente proyecto. Asimismo, se desarrolló el estudio económico – financiero, basado en una investigación de campo en donde se obtuvo información relevante del negocio en marcha para finalmente comprobar la rentabilidad que tiene el proyecto; esto a través de los métodos de evaluación financiera, cuyos datos reflejan la viabilidad que genera el plan de negocios. Finalmente, se establecieron las conclusiones y recomendaciones que se hallaron luego de concluir cada uno de los capítulos que forman parte del proyecto.
URI: https://dspace.pucesi.edu.ec/handle/11010/111
Appears in Collections:CONTABILIDAD SUPERIOR

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2. PROYECTO DE INVESTIGACIÓN.pdfTESIS/MCACHIGUANGO5,03 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.